موسیقی فیلم جوکر

 

 

جوکر فیلم سینمایی محصول سال ۲۰۱۹ است که داستان آن برپایه شخصیت شرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است. این فیلم داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای را دنبال می‌کند که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد، وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد.
جوکر تا به امروز مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفته و جایزه های مهمی مانند گلدن گلوب در زمینه های مختلف از جمله بهترین موسیقی متن را از آن خود کرده است.
موسیقی این فیلم توسط آهنگساز ایسلندی #هیلدور_گوئنادوتیر ساخته شده که در مطالب گذشته (موسیقی سریال #چرنوبیل ) از او صحبت کرده ایم.

هیلدور ساخت موسیقی جوکر را قبل از تولید فیلم و با خواندن فیلمنامه، بر اساس ذهنیت خود از کاراکتر جوکر آغاز کرد. کارگردان فیلم دست او را برای آهنگسازی بسیار باز گذاشته و از او خواست موسیقی را با احساسات خود پیش ببرد.
هیلدور برای ساخت موسیقی این فیلم سعی کرده از هارمونی های پیچیده استفاده نکند و با استفاده از ملودی های ساده و فضاسازی موسیقی، فضای تیره و مالیخولیایی این کاراکتر را در موسیقی نشان دهد.

هیلدور برای شخصیت جوکر ساز ویولنسل را انتخاب کرده و بیشتر موسیقی این فیلم برای ویولنسل و آنسامبل زهی نوشته شده است. موسيقی جوکر بر خلاف آثار شخصی کاملا آوانگارد گوئنادوتیر، ساختار کلاسیک داشته و ملودیک و دارای تم مشخص است. او به طور همزمان مشغول ساخت موسیقی چرنوبیل و جوکر بوده و دو دنیای کاملا متفاوت با رنگ آمیزی متضاد را در هر یک از این آثار بوجود آورده است.

در این فیلم همچنین از چند ترانه انتخابی استفاده شده است. موسیقی فیلم جوکر برنده جایزه #گلدن_گلوب بهترین موسیقی متن شده و اکنون نامزد دریافت جایزه #اسکار نیز هست.

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

source: wikipedia
@partmusicschool

دانلود موسیقی فیلم در لینک زیر

موسیقی فیلم جوکر

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *