ماکس ریشتر، آهنگساز و پیانیست

 مکس ریشتر آهنگساز آلمانی-بریتانیایی است که از موسیقیدانان مطرح موسیقی پُست مینیمالیست بوده و در زمینه تلفیق موسیقی کلاسیک معاصر با دیگر ژانر های موسیقی فعالیت دارد.

ریشتر در سال ۱۹۶۶ در آلمان متولد شد اما در انگلستان بزرگ شده و تحصیلات خود را در رشته آهنگسازی و پیانو در “آکادمی سلطنتی موسیقی لندن” و “دانشگاه ادینبرو ” ادامه داد. او مدتی نیز در ایتالیا ساکن بوده و در آن دوره نزد #لوچیانو_بریو به فراگیری آهنگسازی پرداخت.

پس از اتمام تحصیلات، گروه “سیرک پیانو” را تشکیل داد که شامل شش نوازنده پیانو بوده و به اجرای آثار آهنگسازانی مانند #آروو_پرت #فیلیپ_گلس ، #جولیا_ولف و … می پرداخت، او به مدت ده سال سرپرستی این گروه را بر عهده داشت.

 ریشتر تا مدت ها تنها به عنوان نوازنده پیانو فعالیت داشت اما به تدریج آهنگسازی را با همکاری در یک گروه موسیقی الکترونیک آغاز کرد و از سال ۲۰۰۲ به صورت حرفه ای به آهنگسازی پرداخته و آثار خود را منتشر ساخت.

مکس ریشتر تا کنون هشت آلبوم موسیقی شامل آثار کلاسیک معاصر، موسیقی برای #اپرا و #باله ، موسیقی الکترونیک و مینیمال منتشر کرده و همچنین در آهنگسازی #موسیقی_فیلم و سریال مانند

Hostiles, Black Mirror, Taboo, Lore, White Boy Rick

و … فعالیت داشته است.

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

شنیدن و دانلود نمونه آثار در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

Source: Wikipedia
@partmusicschool

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *