گروه موسیقی تایگر لیلیز

 

 تایگر لیلیز یک گروه موسیقی بریتانیایی است که در سال ١٩٨٩ توسط مارتین ژاک تشکیل شد. این گروه که سبک موسیقی منحصر به فرد و خاصی دارد را در ژانر موسیقی “دارک کاباره” دسته بندی کرده اند، سبکی برگرفته از فضای تیره ی کاباره‌های آلمانی (وایمار و برلین قبل از جنگ)، که بعد ها با سبک های گوتیک و پانک و موسیقی سیرک نیز آمیخته شد.

 استایل موسیقی تایگر لیلیز به شدت تحت تاثیر اپرای سه پولی اثر برتولت برشت است، اثری که نقدی سوسیالیستی بر جهان سرمایه‌داری است. این گروه در شعرهایش همواره با طنزی تلخ از بدی‌ها، ناگفته‌ها و تابوها می‌گوید: جنایت، مسائل مربوط به زندگی قشر پایین جامعه مانند اعتیاد و … ترانه های تایگر لیلیز در عین سیاهی، همه چیز را به شوخی می‌گیرد و از گفتن هیچ چیز ابایی ندارد، شاید به این دلیل است که مورد نقد های بسیاری قرار گرفته است.

علاوه بر ژانر موسیقی ای که پیش تر به آن اشاره کردیم، از سبک های شانسون فرانسوی ، موسیقی جز و جیپسی نیز در ترانه های آنها استفاده شده است و صدای کنتر تنور مارتین ژاک نیز فضایی نزدیک به اپرا و موزیکال را در موسیقیشان ایجاد می کند.

مارتین ژاک نه تنها بنیان گذار گروه، ترانه سرا و آهنگساز بوده بلکه نوازنده آکاردئون و پیانو گروه نیز است. در حال حاضر آدرین استوت به عنوان نوازنده کنترباس و ترمین و جوناس گلند به عنوان نوازنده درامز و باقی پرکاشن ها در گروه فعالیت دارند.

تایگر لیلیز بالای ٣۰ آلبوم در کارنامه خود داشته و در فیلم ها و تئاتر های بسیاری به اجرا پرداخته اند و نامزد جوایزی مانند گرمی نیز بوده اند.

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

دانلود نمونه آثار در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

Source: Wikipedia
@partmusicschool

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *