ژانر های موسیقی: موسیقی سوئینگ

 

به طور خلاصه می توان گفت که موسیقی #سوئینگ یکی از زیر شاخه های موسیقی #جز است که در دهه های ٣٠ و ۴٠ میلادی پر طرفدار ترین موسیقی در آمریکا بود، به طوری که از این دهه ها با نام “دوران سوئینگ” یاد می کنند!

سوئینگ در کلمه به معنی “تاب خوردن” می باشد و موسیقی سوئینگ به طور کلی مخصوص رقص است. یکی دیگر از دلایل انتخاب نام سوئینگ این است که در این نوع موسیقی، تاکید بر روی ضد ضرب ها و ضرب های ضعیف موسیقی است. از دیگر ویژگی های اصلی موسیقی سوئینگ، #بداهه_نوازی هر یک از نوازندگان گروه به نوبت و در زمان های مشخص است.

گروه های موسیقی سوئینگ در آن دوره حدود ده نوازنده یا بیشتر داشتند! و ساز هایی مانند #ساکسوفون #ترومپت و #ترومبون ، #درامز، #کنترباس #گیتار و #پیانو از ساز های اصلی این گروه ها بودند، گاهی برخی از #بانجو و یا #توبا نیز استفاده می کردند.

در سال های پس از جنگ جهانی دوم، موسیقی سوئینگ به دلایل بسیاری کمرنگ شد اما بر پیدایش ژانر های دیگری مانند موسیقی #پاپ #جامپ_بلوز و … تاثیر داشت. بعد ها در دهه های ۵٠ و ۶٠ هنرمندانی مانند #فرانک_سیناترا و #نت_کینگ_کول از سوئینگ در آثار خود استفاده کرده و دوباره این ژانر پر طرفدار را زنده کردند.

از موسیقیدانان بزرگی که در زمینه موسیقی سوئینگ فعالیت داشتند می توان از #بنی_گودمن (از بنیان گذاران موسیقی سوئینگ) #لویی_آرمسترانگ #دوک_الینگتون #لری_کلینتون #گلن_میلر و … نام برد.

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

source: English Wikipedia

 

دانلود نمونه موسیقی سوئینگ در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *