تاریخچه حضور بانوان در صحنه موسیقی

 

 

از گذشته تا به امروز، توانایی یک زن در نواختنِ یک ساز و یا آهنگسازی، نشانه ی فرهیختگی و تحصیل کرده بودن او بوده، با این حال تا آغاز قرن بیستم، از بانوان موسیقیدان در صحنه های موسیقی دعوت نمی شد و پس از آن نیز راه فعالیت آنها در موسیقی با دشواری های بسیار همراه بود.

تا قبل از قرن 20، نوازندگان ارکستر را فقط مرد ها تشکیل می دادند، و زنان تنها در محافل خصوصی فعالیت داشتند.
با اینکه نواختنِ ساز هایی مانند پیانو، ویولن و هارپ، و یا آواز خواندن برای زنان قرن نوزدهم مرسوم بود اما هیچگاه از آنها برای اجرا و حضور در صحنه دعوتی به عمل نمی آمد.
به تدریج در پایان قرن 18 و آغاز قرن 19، جامعه، فعالیت زنان موسیقیدان را از جمله  کلارا شومان آهنگساز و پیانیست ماهر و همچنین  فانی مندلسون پذیرفت.
در همان زمان بود که کنسرواتوار ها و مدارس خصوصی موسیقی آغاز به پذیرفتن دانشجویانِ زن کردند!

در سال 1898  اولین ارکستر زنان در برلین و به سرپرستی و رهبری  ماری وارم که از شاگردان کلارا شومان بود تشکیل شد.

تا 15 سال پس از آن، زنان تنها اجازه داشتند که فقط در ارکستر زنان فعالیت کنند.

در سال 1913 بود که برای اولین بار زنان وارد ارکستر بزرگ شده و با نوازندگان مرد همکاری کردند.  هنری وود رهبر “ارکستر کوئینز هال لندن” از 6 ویولنیست زن دعوت به همکاری کرد. تا سال 1918 تعداد نوازندگان زن این ارکستر به 14 نفر رسی

با این وجود باز هم بر روی سازی که یک نوازنده زن می نواخت تعصبی وجود داشت، هنری وود پس از استخدام ویولنیست های زن گفته بود که “ما علاقه ای نداریم که زنان سازی مانند ترومبون یا کنترباس بنوازند، اما آنها می توانند نوازنده ویولن باشند!”

17 سال بعد و در سال 1930،  ادنا فیلیپس که نوازنده هارپ بود توسط  لئوپولد استوکوفسکی رهبر “ارکستر فیلادفیا ” به این ارکستر دعوت شد. این اتفاق نقطه عطفی در زمینه فعالیت زنان در صحنه موسیقی بود زیرا این ارکستر از بهترین ارکستر های آمریکایی بود.

با این حال “ارکستر فیلارمونیک وین” تا سال 1997 حاضر به پذیرفتن زنان در ارکستر نشد، زیرا نوازندگان آن که همگی مرد بودند باور داشتند که حضور زنان سطح کاری ارکستر را پایین می آورد

بالاخره در سال 1997  آنا للکس نوازنده هارپ، به طور رسمی اولین نوازنده ی زن ارکستر وین اعلام شد. او قبل از این با ارکستر همکاری کرده بود ولی نام او هیچوقت ذکر نشده و به رسمیت شناخته نشده بود.
با این وجود باز هم راه فعالیت بانوان موسیقیدان بسیار دشوار بود، برای مثال فعالیت  سابین مایر نوازنده کلارینت در ارکستر برلین به رهبری  هربرت فون کارایان
اعضای این ارکستر رفتار بسیار بدی با مایر داشتند که مایه رسوایی شد و این نوازنده پس از چند سال ارکستر را ترک کرد. اما این اتفاق باعث شد که مانعی بزرگ برداشته شده و پس از او زنان بیشتری پذیرفته شوند.

تا سال 2014 در صد نوازندگان مرد در ارکستر های آمریکا نزدیک به 63 و نوازندگان زن تنها 37 درصد ارکستر را تشکیل می دادند.
همینطور حدود 59% ویولنیست ها و 95% نوازندگا هارپ زن بودند اما 97% نوازندگان ساز های بادی همچنان مرد هستند.

راه دستیابی زنان به عنوان نوازندگی ارکستر بسیار سخت بوده و دستیابی زنان به عنوان رهبر یک ارکستر سخت تر و پذیرش آن برای مردان موسیقی دشوار تر

با این حال نوازندگانی مانند آلیسون بالسوم نوازنده ترومپت (که در مباحث قبلی از او صحبت کرده ایم) و یا  مارین آلسپ رهبر ارکستر نشان داده اند که در موسیقی، جنسیت معنایی ندارد

ترجمه از آموزشگاه موسیقی پارت

source: classicfm

 

اولین ارکستر بانوان اروپایی

 

ارکستربادی بانوان هلن مِی باتلر

زندگینامه ریچارد واگنر

 

 

 ریچارد واگنر مشهور به “خداوندگار اپرا” آهنگساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقی و مقاله‌نویس آلمانی بود. شهرت او بیشتر بخاطر اپراهایش است.

ریچارد واگنر در ۲۲ مه ۱۸۱۳ در شهر لایپزیگ و در محله یهودیان به دنیا آمد. پدرخوانده ی او نمایشنامه نویس بود و علاقه ی او به تئاتر به واگنر نیز منتقل شد و او از کودکی در نمایش های بسیاری شرکت می کرد.

در پانزده سالگی برای اولین بار سمفونی هفتم بتهوون را شنید که بر او تاثیر فراوانی داشت و بتهوون را به انگیزه ای برای آهنگسازی در واگنر تبدیل کرد.
یکی دیگر از تاثیرگذارترین اتفاقات در زندگی او ملاقات با خواننده اپرا “ویلهلمین دورینِت” بود که به بُتی در موسیقی و نمایش برای واگنر تبدیل شد!

واگنر در سال 1831 وارد دانشگاه لایپزیگ شد. استاد آهنگسازی او که بسیار تحت تاثیر واگنر قرار گرفته بود به او در چاپ یکی از آثار وی برای پیانو کمک کرد.
همچنین در آن سال به کمک برادرش به رهبری گروه کُر پرداخت و اولین اپرایش “فرشته” را نیز کامل کرد.

واگنر دوازده سال از عمر خویش را در تبعید سپری کرد.
او با مقاله نویسی اش تاثیر زیادی در نحوه اجرای اپرا داشت، همینطور برای اجرای اپرا به شیوه ی دلخواه خود، خانه ی اپرایی نیز تشکیل داد.

آثار واگنر به طور گسترده ای از افسانه و اسطوره های اروپای شمالی، به ویژه موسیقی ایسلندی و آلمانی تاثیر گرفته.
“حلقه ی نیبلونگ” “تریستان و ایزولده” ” طلای رینه” “ندیمه های اودین (یا والکِری ها) از مشهورترین اپرا های او هستند.

واگنر در موسیقی دوره رمانتیک دستآورد های بسیار داشت، او در آثار خود از کروماتیزم، هارمونی و ارکستراسیون غنی استفاده کرد، متن آواز های اپرا هایش (لیبرتو) را خودش می نوشت و همینطور “لایتموتیف” را در موسیقی ابداع کرد، به این معنا که برای کاراکتر های مختلف یک داستان، یک تِم به خصوص در نظر گرفته میشد، و این ابداعِ واگنر بر موسیقی فیلم در سده ی بیستم بسیار تاثیر گذاشت.

بسیاری از آهنگسازان پس او مانند “آنتون بروکنر” “هوگو ولف” “سزار فرانک” و … تحت تاثیر او بوده اند و به گفته ی #گوستاو_مالر :
“تنها بتهوون و واگنر بوده اند و بس!”

source: harmonytalk wikipedia 52composers
@partmusicschool

درویدیو زیر یکی از مشهورترین آثار واگنر را می شنویم
👇👇👇
پرده ی سوم از اپرای ندیمه های اودین، والکِری ها
اثر ریچارد واگنر
ارکستر فلارمونیک برلین
به رهبری دانیل برنبویم
“The Ride Of Valkyries”

https://www.youtube.com/watch?v=P73Z6291Pt8

زادروز همایون شجریان

 

همایون شجریان ، فرزند استاد محمدرضا شجریان در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران در خانواده‌ای سرشار از موسیقی متولد شد.

از کودکی علاقه به موسیقی در او نمایان بود تا آن که با تشخیص پدر نزد ناصر فرهنگ‌فر به فراگیری تکنیک و شناخت ریتم پرداخت و چند سالی هم آموختن را نزد جمشید محبی ادامه داد.
از ده‌سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به‌صورت فشرده فراگرفت.

در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور پرداخت.

او از سال ۱۳۷۰ به‌همراه محمدرضا شجریان در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران اجرا داشت و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت.

همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه “گرمی” شدند.

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ‌سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته و در سال ۱۳۸۲ منتشر شد.
این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او.

“خداوندان اسرار” که هجدهمین آلبوم موسیقی همایون شجریان به حساب می‌آید که به عنوان خواننده اصلی در آن حضور دارد و بعد از تجربه موفق و جهانی «مستور و مست» یک اثر پنج قسمت است که به صورت صوتی و تصویری و یک مستند به نام «آنسوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد عرضه خواهد شد.

«نگران شدم که از همایون، خواننده درنیاد» این جمله ای است که محمدرضا شجریان درباره پسرش همایون می‌گوید. اما امروز همایون شجریان، مستقل از پدر خود یکی از نامدارترین هنرمندان ایران در عرصه موسیقی است.

همایون همیشه سعی کرده جلوه تازه ای از قدرت صدا و استعداد خواندنش را به نمایش بگذارد.
او تنوع سلیقه های مخاطب را به طور مستمر رعایت و همیشه از همکاری با گروه های موسیقیایی مختلف و چالش های جدید استقبال کرده تا نشان بدهد همیشه فرزند زمانه خودش بوده.

source: wikipedia. bartarinha. fa.euronews
@partmusicschool
👇👇👇
همایون شجریان
“عاشقی”
بخشی از موسیقی فیلم  یک گزارش واقعی
آهنگساز: فردین خلعتبری

بخشی از ترانه “با من صنما”
آهنگساز: سهراب پورناظری

یوهان برامس و پیوتر ایلیچ چایکوفسکی

 

 

هفتم ماه مه، زادروز دو آهنگساز بزرگ رمانتیک، برامس و چایکوفسکی است
یوهان برامس یکی از بزرگترین موسیقیدانان دوره رمانتیک است، او آثار بسیاری در ژانر های مختلف موسیقی کلاسیک (به جز اپرا و باله) تصنیف کرد و موسیقی پژوهان از سه «ب» در تاریخ، یعنی #باخ، #بتهوون و #برامس به عنوان سه آهنگساز بزرگ نام برده‌اند.
او در هفتم ماه مه ۱۸۳۳ در شهر هامبورگ آلمان در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی موسیقی را نزد پدرش که نوازنده کنترباس بود فرا گرفت.
او مانند اکثر موسیقیدانان بزرگ، ابتدا فراگیری پیانو را آغاز کرد و تصمیم داشت پیانیست درجه یکی باشد.

آشنایی با #روبرت_شومان و #کلارا_شومان (دو موسیقیدان بزرگ آلمانی) در زندگی و پیشرفت موسیقی او بسیار تاثیر داشت، هر دوی آنها از موسیقی برامس حمایت کرده و آثارش را می ستودند.
گرچه او هرگز به عنوان یک پیانیست به موفقیت دست نیافت، ولی در سال ۱۸۶۲ بطور دائم در وین اقامت نمود و بر آهنگسازی تمرکز کرد. سرانجام برامس به شهرت رسیدو به یک آهنگساز بزرگ تبدیل شد.

موقعیت او باعث می شد دختران زیادی به او علاقمند بشوند ولی برامس نیز مانند بتهوون هرگز ازدواج نکرد،
حتی پس از مرگ روبرت شومان، با توجه به علاقه ای که به کلارا داشت نیز موفق به ازدواج با او نشد.
در سال ۱۸۹۶ هنگامی که کلارا شومان به بستر مرگ افتاد، اندوه او در غالب اثری محصورکننده به نام «چهار اثر جدی»، که بر متن‌هایی از کتاب مقدس ساخته بود، تجسم یافت. در هفتم مارس ۱۸۹۷ برای شنیدن اجرای سمفونی چهارم خود به سختی در تالار کنسرت حضور یافت و حضار و نوازندگان ارکستر از او ستایشی عظیم به عمل آوردند. کمتر از یک ماه بعد برامس در شهر زنترالفریدهف (قبرستان مرکزی) در شصت و چهار سالگی به خاک سپرده شد.

پیوتر ایلیچ #چایکوفسکی بدون شک یکی از مشهورترین آهنگسازان دوره رمانتیک است و بیشتر مردم دنیا با باله ها و سمفونی های مشهور او آشنا هستند.
چایکوفسکی در ۷ مه سال ۱۸۴۰ در وتکینسک روسیه به دنیا آمد. خانواده چایکوفسکی وضعیت مالی مناسبی داشتند، پیوتر خردسال عادت داشت که گاه‌وبیگاه پشت پیانو بنشیند و ضمن بازی، صدای آن را دربیاورد.

علی‌رغم استعداد سرشار پیوتر در زمینه موسیقی، پدر و مادر چایکوفسکی تصمیم گرفتند که او را به مدرسه حقوق بفرستند. او تا نوزده سالگی درس حقوق خواند و پس از آن کارمند دولت شد. در آن زمان فرصتهای بسیار کمی برای تحصیل موسیقی در روسیه وجود داشت، و وقتی این فرصت برای او دست یافت که او بیست و یک ساله بود و دیگر کم و بیش برای یادگیری موسیقی دیر بود.
او توانست وارد اولین دانشگاه موسیقی روسیه شود و در مکتب موسیقی آنتون روبنشتاین در کنسرواتور سن‌پترزبورگ به تحصیل بپردازد. پیشرفتش در موسیقی چنان برق آسا بود که پس از پایان دوره هنرستان، در هنرستان جدید مسکو به مدت دوازده سال به تدریس پرداخت.

آثار متعددی از او از جمله 6 سمفونی، کنسرتو ویولن، کنسرتو پیانو، اپرا، باله های بسیار معروف و … به جا مانده است.

او اولین آهنگساز روس بود که تأثیری تاریخی و بین‌المللی در جهان داشت . یکی از این حضورها به مناسبت افتتاح تالار کارنگی در نیویورک در سال ۱۸۹۱ بود. او در سال ۱۸۸۴ مورد احترام و تشویق امپراتور الکساندر سوم قرار گرفت و در پایان دهه ۸۰ به دریافت جایزه حقوق مادام العمر نایل گشت.

چایکوفسکی در ۶ نوامبر ۱۸۹۳ تنها ۹ روز پس از اولین اجرای سمفونی ششم (پاتتیک) در ۵۳ سالگی در شهر سن پترزبورگ درگذشت.
درباره مرگ او داستان های متفاوتی وجود دارد. برخی می گویند که از طریق آب آلوده بیمار شده و برخی باور دارند که او با خودکشی به زندگی خویش پایان داده است.

source: 52composers,wikipedia,harmonytalk

در ادامه چند اثر از این دو آهنگساز بزرگ را می شنویم

یوهان برامس: رقص مجار شماره 1 و 17

 

پیوتر ایلیچ چایکوفسکی: رقص روس از باله ی دریاچه قو

پیوتر ایلیچ چایکوفسکی: کنسرتو ویولن در ر مینور موومان دوم با اجرای یاشا هایفتز

عجیب ترین سازهای تاریخ موسیقی

 

هارمونیکا ی شیشه ای  یکی از سازهای جالب موسیقی است که در سال ۱۷۶۱ توسط بنجامین فرانکلین
سیاستمدار و به اصطلاح “همه‌چیزدان” آمریکایی اختراع شد!
فرانکلین که با دیدنِ سازِ هارپِ شیشه ای تحت تاثیر قرار گرفته بود، هارمونیکای شیشه ای را با استفاده از تعدادِ زیادی کاسه ی شیشه ای ساخت.
این کاسه ها به ترتیبِ اندازه از بزرگ به کوچک درون هم قرار گرفته اند و
با چرخش و اصطکاکِ آنها صدا تولید می شود و باید با انگشتانِ مرطوب نواخته شود!

موسیقیدانان بسیاری مانند #موتسارت #بتهوون #کامی_سن_سان #ریچارد_اشتراوس و …
در آن دوره از این ساز استفاده کرده و برای آن قطعه ساخته اند.
این ساز پس از چند سال محبوبیت خود را از دست داد زیرا برخی موسیقیدانانِ آلمانی باور داشتند
که نواختن و یا شنیدنِ صدای آن باعث ِافسردگی و مالیخولیا و مرگ تدریجی می شود!!!

source: English Wikipedia
@partmusicschool

در ادامه “آداجیو k.356 برای هارمونیکای شیشه ای” اثر ولفگانگ آمادئوس #موتسارت را می شنویم!
👇👇👇

به یادِ آهنگساز ِبرجسته ایرانی، ناصر چشم آذر

 

ناصر چشم آذر در ۱۰ دی ماه ۱۳۲۹ در اردبیل متولد شد و در سایه آموزش‌های پدرش اسماعیل چشم آذر مراحل اولیه موسیقی را فرا گرفت.
او در کودکی ساز آکاردئون را برگزید.
در ۱۲ سالگی به ‌همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران شد و
در ۱۳ سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستانی به‌خاطر نواختن آکاردئون دریافت نمود.
در ۱۷ سالگی رهبری کنسرت ترتیب داده شده در سفارت ایران در عراق را برعهده گرفت و همچنین در زمینه موسیقی پاپ فعالیت کرد.

او در محضر استادانی چون مرتضی حنانه، ملیک اصلانیان دوره‌های تکمیلی را سپری نمود.
در سال ۱۳۵۷ به مدت ۵ سال جهت تکمیل دوره #موسیقی_جز و #موسیقی_فیلم به آمریکا سفر کرد،
وی همچنین از پیشگامان سازهای #الکترونیک در ایران می‌باشد.
پس از بازگشت به ایران از سال ۱۳۶۳ و با ساخت موسیقی متن فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری فعالیت خود را در زمینه موسیقی فیلم آغاز نمود.

او آهنگسازی چندین اثر سینمایی از جمله خواهران غریب، سوپراستار، زن دوم، قرنطینه، هامون را برعهده داشت.

آلبوم‌های شکوفه های ایران، باران عشق، شب‌های تهران، باران شادی، طلوع عشق از جمله آثار صوتی این آهنگساز سرشناس هستند.

ناصر چشم آذر در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ بر اثر سکته قلبی در تهران درگذشت.

source: wikipedia
@partmusicschool
👇👇👇

بخشی از موسیقی فیلم “خواهران غریب” به آهنگسازی زنده یاد ناصر چشم آذر

و با صدای زنده یاد خسرو شکیبایی

اِلا فیتزجرالد، بانوی اول موسیقی جَز

 

الا فیتزجرالد خواننده آمریکایی موسیقی جز معروف به «بانو الا» یا «بانوی اول آواز» بود.
او در عمر پربار خود چهارده بار جایزه گرمی را دریافت کرد!
بسیاری از بزرگان جز مثل لویی آرمسترانگ و دوک الینگتن و کانت بیسی و نت کینگ کول و
فرانک سیناترا و دیزی گیلیسپی و بنی گودمن با او برنامه اجرا کرده‌اند.
او در سال ۱۹۱۷ در ایالت ویرجینیا به دنیا آمد و در نیویورک بزرگ شد.
او دوران کودکی و نوجوانی را در فقر و تنگدستی سپری کرد و در سال قبل از موفقیت خود، بی خانمان بود.
وی از سال ۱۹۳۴ و با شرکت در یک مسابقه آواز شروع به خوانندگی کرد.
اِلا با صدایی زیبا و رسا و استعداد فراوان در تکنیک های آواز جز(بهترین نمونه آن توانایی اِسکَت)، تمامی رقیبان خود را از میدان خارج می کرد
و بدون شک در آن دوره کسی را در رده و هم ردیف او پیدا نخواهیم کرد!
فیتزجرالد در اواخر عمر به دلیل مرض دیابت کور شد و در سال ۱۹۹۳ پزشکان پاهایش را قطع کردند.
سرانجام در ۷۸ سالگی در سال ۱۹۹۶ درگذشت.

source: harmonytalk. wikipedia
@partmusicschool
👇👇👇
Cry Me A River

 

Feelings, (live)

موسیقی کلاسیک مناسب برای مطالعه و یادگیری

 

 موسیقی کلاسیک مناسب برای مطالعه و درس خواندن 📚

محققین تا کنون تحقیقات و آزمایش های بسیاری برای کشف تاثیرات مثبت و منفی انواع موسیقی بر کارکرد مغز، و اخلاق و رفتار انسان انجام داده اند.
بر اساس تحقیقات آن ها، موسیقی کلاسیک می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر افزایش تمرکز داشته باشد
که همین امر منجر به تقویت حافظه و یادگیری نیز می شود.
علاوه بر این گوش دادن به موسیقی کلاسیک می تواند به کاهش نگرانی و استرس کمک کرده و خواب را نیز تنظیم کند.

source: cmuse.org
در ادامه اولین موسیقی پیشنهاد شده برای مطالعه و یادگیری را می شنویم.
👇👇👇
@partmusicschool

اریک ستی، ژیمنوپدی شماره دو
تنظیم شده برای هارپ و فلوت

سازشناسی

 

 هورن یا کُر، سازی است از خانواده بادی برنجی
این ساز در سال ۱۶۵۰ میلادی از روی شیپورِ شکار یا “شوفار” ساخته شد.
این ساز از لوله‌ای نسبتاً طولانی درست می‌شود که برای سادگی دست گرفتن و نواختن آن را به صورت مارپیچ خم می‌کنند.
هورن در ابتدا بدون کلید و ساده استفاده می شد ولی امروزه کلیدهائی برای کوتاه و بلند کردن طول لوله و کنترل زیری و بمی نت‌ها روی ساز قرار گرفته است.

امروزه در ارکستر سمفونیک استفاده از “هورن فا ” رایج است که سازی انتقالی بوده و صدادهی آن یک فاصله پنجم درست پایین تر از نت نویسی آن است.
محدوده صوتی آن نیز سه اُکتاو و چند نت است.
نوازندگان مشهور هورن عبارتند از: دنیس برِین، دِیل کلوِنجر، جِف نِلسِن، وینسنت دِروزا، پیتر دام، سارا ویلیس، فیلیپ فارکاس و …

source: شناخت ساز های ارکستر سمفونیک
@partmusicschool

در ادامه “رومنس برای #هورن و ارکستر” اثر #کامی_سن_سان را می شنویم
👇👇👇

https://www.youtube.com/watch?v=ZMJFQN9ctYw

لودویکو اناودی، آهنگساز و پیانیست ایتالیایی

لودویکو اناودی آهنگساز و پیانیست معاصر در ۲۳ نوامبر ۱۹۵۵در تورین-ایتالیا متولد شد. مادرو پدربزرگ او هر دو موسیقیدان بودند و مادر او نخستین معلم پیانویش بود.

بعد از یادگیری موسیقی در کنسرواتوار میلان، موفق به کسب مدرک در سال ۱۹۸۲ شد. در همان سال، او با لوچانو بریو تحصیل کرد و موفق به کسب بورس تحصیلی در جشنواره موسیقی تنگلوود شد.

پس از تحصیل در کنسرواتوار میلان، و در نهایت با بریو، چندین سال را صرف آهنگسازی در فرم‌های کلاسیک کرد. در اواسط ۱۹۸۰ او شروع به جستجو برای یافتن بیان شخصی خود بیشتر در یک سری از آثار برای رقص، تئاتر، بازی های ویدیویی و بعد از آن برای پیانو کرد.

فضای موسیقی او، بیشتر به #موسیقی_مینیمال و کلاسیک معاصر نزدیک است. او همینطور در موسیقی فیلم نیز فعال بوده و موسیقی فیلم هایی مانند “دست نیافتنی ها” “سریال دکتر ژیواگو” “اینجا انگلستان است” “من هنوز اینجا هستم” و … را آهنگسازی کرده است.

 انائودی در اردیبشهت ماه سال 1397 در تهران کنسرت برگزار خواهد کرد  📣

source: wikipedia
@partmusicschool

Elegy For The Arctic
https://www.youtube.com/watch?v=2DLnhdnSUVs