موسیقی فیلم کوهستان سرد

 کوهستان سرد نام فیلمی است که بر اساس رمانی از چارلز فریزر در سال ۲۰۰۳ ساخته شد.

این فیلم روایتگر زندگی اینمان و ایدا است، اینمان سرباز جوانی است که در جنگ مجروح شده و با این حال سفری را در تلاش برای رسیدن به خانه و نامزدش در کوهستان سرد آغاز می‌کند. در نبود اینمان، ایدا با دختری جسور به نام روبی آشنا می شود و راه و رسم زندگی در طبیعت وحشی کوهستان را از او می‌آموزد و رنج سال‌های تنهایی و جنگ را با او تقسیم می‌کند…

 آهنگساز موسیقی متن این فیلم #گابریل_یارد بوده که در مجموع پنج قطعه برای این فیلم ساخته است و تهیه کننده آن #تی_بون_برنت است که موسیقی فیلم “آه برادر کجایی” را نیز در کارنامه خود دارد که در مطالب پیشین از آن صحبت کرده ایم.

 موسیقی این فیلم با زمان و مکانی که فیلم در آن اتفاق می افتد، هماهنگی دارد. برنت با کمک یک موسیقی شناس در جست و جوی ترانه های بومی شمال آمریکا و همچنین نوازندگان اصیلی بود که موسیقی فیلم را به بهترین شکل اجرا کنند. بنابراین بیشتر ترانه های این فیلم را موسیقی فلکلور و موسیقی #کانتری #گاسپل و #بلوز تشکیل می دهد که آن ها را با ساز های فیدل و گیتار و بانجو و صدای یک خواننده بومی می شنویم.

موسیقی این فیلم نامزد جایزه #اسکار بهترین موسیقی متن و همچنین دو ترانه از #استینگ و #الویس_کاستلو که با آواز #الیسون_کراوس می شنویم، نامزد اسکار بهترین ترانه فیلم شده اند.

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

دانلود موسیقی فیلم در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

source: wikipedia
@partmusicschool

گروه موسیقی تایگر لیلیز

 

 تایگر لیلیز یک گروه موسیقی بریتانیایی است که در سال ١٩٨٩ توسط مارتین ژاک تشکیل شد. این گروه که سبک موسیقی منحصر به فرد و خاصی دارد را در ژانر موسیقی “دارک کاباره” دسته بندی کرده اند، سبکی برگرفته از فضای تیره ی کاباره‌های آلمانی (وایمار و برلین قبل از جنگ)، که بعد ها با سبک های گوتیک و پانک و موسیقی سیرک نیز آمیخته شد.

 استایل موسیقی تایگر لیلیز به شدت تحت تاثیر اپرای سه پولی اثر برتولت برشت است، اثری که نقدی سوسیالیستی بر جهان سرمایه‌داری است. این گروه در شعرهایش همواره با طنزی تلخ از بدی‌ها، ناگفته‌ها و تابوها می‌گوید: جنایت، مسائل مربوط به زندگی قشر پایین جامعه مانند اعتیاد و … ترانه های تایگر لیلیز در عین سیاهی، همه چیز را به شوخی می‌گیرد و از گفتن هیچ چیز ابایی ندارد، شاید به این دلیل است که مورد نقد های بسیاری قرار گرفته است.

علاوه بر ژانر موسیقی ای که پیش تر به آن اشاره کردیم، از سبک های شانسون فرانسوی ، موسیقی جز و جیپسی نیز در ترانه های آنها استفاده شده است و صدای کنتر تنور مارتین ژاک نیز فضایی نزدیک به اپرا و موزیکال را در موسیقیشان ایجاد می کند.

مارتین ژاک نه تنها بنیان گذار گروه، ترانه سرا و آهنگساز بوده بلکه نوازنده آکاردئون و پیانو گروه نیز است. در حال حاضر آدرین استوت به عنوان نوازنده کنترباس و ترمین و جوناس گلند به عنوان نوازنده درامز و باقی پرکاشن ها در گروه فعالیت دارند.

تایگر لیلیز بالای ٣۰ آلبوم در کارنامه خود داشته و در فیلم ها و تئاتر های بسیاری به اجرا پرداخته اند و نامزد جوایزی مانند گرمی نیز بوده اند.

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

دانلود نمونه آثار در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

Source: Wikipedia
@partmusicschool

تاریخچه اپرا قسمت چهارم

 

می توان گفت که اپرا در اواخر قرن نوزدهم، تحت فرمانروایی دو آهنگساز مهم یعنی جوزپه وردی و ریشارد واگنر بود (مطالعه زندگینامه در پست های قبل).

وردی با زیر و بم صدای انسان و خلق کاراکتر بر اساس آن کاملا آشنا بود و اپراهایش به دلیل ملودی های زیبایی که برای تمامی شخصیت ها نوشته شده و محتوای دراماتیک آن ها مشهور است. بخش عمده آثارش بر اساس متون ادبی مانند “مکبث” و “اتلو” (اثر شکسپیر) “ریگولتو” (اثر ویکتور هوگو)، “لا تراویاتا” (اثر الکساندر دوما پسر) ، “آیدا” و … هستند.

هم زمان در آلمان، واگنر گام های نوینی در اپرا برداشت. او در آثار خود از کروماتیزم و ارکستراسیون غنی استفاده کرد، علاقه فراوانی به استفاده از ارکستر خیلی بزرگ داشت، از افسانه های اروپای شمالی الهام می گرفت و همینطور #لایتموتیف را در موسیقی ابداع کرد (که پیش تر درباره آن صحبت کردیم). “حلقه ی نیبلونگ” “تریستان و ایزولده” ” طلای رینه” “ندیمه های اودین (یا والکِری ها) از مشهورترین آثار او هستند.

واگنر بر آهنگسازان بزرگ پس از خودتاثیر بسزایی داشت، برای مثال می توان به ریشارد اشتراوس (زندگینامه در پست های قبل) و اپرا های سالومه و الکترا اشاره کرد،که با هارمونی و ارکستراسیونی پیچیده تر و مدرن تر از قبل و محتوای بی پروایشان، هرچند در ابتدا واکنش های تندی را در پی داشتند، اما از آثار جاودانه دنیای اپرا هستند.

از دیگر دستاورد های اپرای ایتالیایی در اواخر قرن ١٩، جنبش #وریسمو یا واقع گرایی ایتالیایی بود. اپراهای وریسو معمولا درباره انسان های معمولی بودند که در شرایط دراماتیک و چالش برانگیزی قرار می گیرند و خشونت در این سبک از اپرا بسیار دیده می شود. #جاکومو_پوچینی (بیوگرافی در پست های قبل) از بنیان گذاران این سبک اپرا بود و میتوان به اپرای مشهورش #توسکا اشاره کرد که در آن حتی تصاویر قتل و شکنجه نیز دیده می شود!

اپرا وِریسمو سبک آوازی مخصوص به خود را داشت (متفاوت از آواز بل کانتو) و در آن دکلمه های پرشور و ملودی های رمانتیک و پر احساس جسورانه بسیاری شنیده می شد. از دیگر آهنگسازان این سبک می توان به پیترو ماسکانی و اپرای

Cavalleria rusticana

روجرو لئونکاوالو و اپرای “دلقک ها” و … اشاره کرد.

(ادامه دارد)

 

 

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

Source: sfopera – greensboroopera – study. com – wikipedia
@partmusicschool

موسیقی فیلم Unfaithful

 

 

Unfaithful

 محصول سال ٢٠٠٢ و به کارگردانی #آدرین_لین است و موسیقی آن توسط #یان_کاچماریک ساخته شده است.

کاچماریک آهنگسازی لهستانی است که بیشتر در سینمای هالیوود فعالیت داشته و تا کنون برای بیش از ۶٠ فیلم از جمله فیلم های “در جست و جوی ناکجا آباد” (برنده جایزه #اسکار در بخش موسیقی ) “هاچی: داستان یک سگ” “غروب” “کسوف کامل”و … موسیقی ساخته است.

این فیلم سومین فیلم از سه گانه خیانت آدرین لین است و موسیقی آن هماهنگی کامل با فضا داشته و به خوبی شک و تردید، نگرانی و حس تعلیق و انتظار برای اتفاقی ناگوار را به مخاطب منتقل می کند.

“آموزشگاه موسیقی پارت”
@partmusicschool

دانلود موسیقی فیلم در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

معرفی آلبوم بعد برو

 

بعد برو سومین آلبوم منتشر شده از ماکان اشگواری است. امیر صارمی نوازنده گیتار مانند آلبوم “دور” تنها همراهی کننده ماکان اشگواری بوده است. فضای کلی این آلبوم بیشتر پاپ است، اما آواهایی برگرفته از موسیقی جز و گاهی لحن‌هایی که از موسیقی‌های فولکلور گرفته‌ شده‌اند در کارها شنیده می‌شوند.

“بعد برو” در کل فضای رمانتیک و شاعرانه دارد، شکل خاص ترانه ‌سرایی آن بر اساس اشعار کلاسیک ایرانی است، در برخی کارها غزلی از حافظ یا ابیاتی از باباطاهر و … دستمایه بوده اما تنها عباراتی از آن استخراج شده است تا به زندگی و روحیات امروز ما نزدیک باشد.

(بررسی جامع آلبوم “بعد برو ” را می‌توانید در وبسایت “نویز” بخوانید)

خرید آلبوم در وبسایت بیپ تونز:
https://beeptunes.com/album/524627599/%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%88

 @partmusicschool

نگاهی به تاریخچه تئاتر موزیکال

🔹تئاتر موزیکال نوعی نمایش است که در آن موسیقی (بخصوص آوازی) و رقص نقش اصلی را ایفا میکنند. این سبک از نمایش از سال های آغازین قرن ۲۰ بسیار محبوب شد و مورد توجه هنرمندان و مخاطبان قرار گرفت.

🔹با وجود تشابهی که بین #اپرا و تئاتر موزیکال وجود دارد، هر یک رشته ای متفاوت در هنرهای موسیقی و نمایشی هستند. در تئاتر موزیکال، تمرکزِ بیشتری بر دیالوگ و گفت و گوی شخصیت ها به صورت گفتاری و غیر آوازی وجود دارد و همچنین در موزیکال ها رقص یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده آن است.

🔹در یک نمایش موزیکال بر خلاف اپرا، از ژانر های مختلف موسیقی بویژه موسیقی #پاپ و یا #جز و با سازبندی مخصوص به آن ها استفاده می شود، همچنین تکنیک های خوانندگی و آواز در آن متفاوت با اپرا است.

🔹یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های موزیکال ها، زبان آن است، یک تئاتر موزیکال همواره باید به زبانی اجرا بشود که زبان رسمی مخاطبان آن است.

🔹در اپرا، اجرا کنندگان در اصل خواننده هستند که دوره های بازیگری را نیز تا حدودی فرا گرفته اند؛ اما در تئاتر موزیکال لازم است که اجرا کننده در بازیگری مهارت بالایی داشته باشد و همچنین در آواز و رقص نیز مهارت لازم را کسب کند؛ مانند ستارگان این عرصه #جولی_اندروز #برنادت_پیترز #آنجلا_لنسبری #لین_مانوئل_میراندا و …

🔹می توان گفت که #اپرتا که شکل سبک تر و ساده تری نسبت به اپرا دارد، در شکل گیری تئاتر های موزیکال در قرن نوزدهم تاثیر گذار بود. نمایش

The Black Crook

که در سال ۱۸۶۶ در نیویورک اجرا شد اولین موزیکال اجرا شده در تاریخ بود و با موفقیت عظیمی که به همراه داشت، بسیاری را به خود جذب کرد.

🔹تئاتر موزیکال در دهه های ۴٠ تا ۶٠ میلادی در آمریکا دوران طلایی خود را سپری می کرد و هنرمندان بزرگی آثاری به یاد ماندنی در این زمینه از خود به جای گذاشتند، مانند #داستان_وست_ساید (یا داستان کناره غربی) به آهنگسازی #لئونارد_برنستاین و ترانه سرایی #استفان_سوندهایم

🔹از دیگر موزیکال های مهم تاریخ می توان به# Funny_Face و #Lady_Be_Good

اثر #جرج_گرشوین ، #بینوایان اثر #کلود_میشل_شونبرگ ، #سوئینی_تاد اثر استفان سوندهایم، #شبح_اپرا اثر #اندرو_لوید_وبر ، آوای موسیقی که با نام #اشکها_و_لبخندها در ایران مشهور شده اثر #ریچارد_راجرز و …. اشاره کرد.

🔹امروزه تئاتر #برادوی و #وست_اند که دو منطقه تئاتری مهم در نیویورک و لندن هستند، تبدیل به قطب های قدرتمند و حرفه ای در اجرای نمایش و تئاتر های موزیکال شده اند و در بالاترین سطح تئاتر تجاری در کشورهای انگلیسی ‌زبان به فعالیت می‌پردازند و باعث جذب گردشگران بسیاری شده‌اند.

دانلود ویدئو های مربوطه در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

“ترجمه شده توسط آموزشگاه موسیقی پارت”
Source: wikipedia. classicfm
@partmusicschool

Read More

تاریخچه اپرا: قسمت سوم

 

 

در قسمت های قبل درباره نحوه شکل گیری اپرا و ویژگی های آن در دوران #باروک و #کلاسیک صحبت شد.

اپرا به رشد و شکوفایی خود ادامه داد و در دوران #رمانتیک عظیم تر و دراماتیک تر از قبل شده بود. در این دوران، طبقه متوسط جدیدی به مخاطبین اپرا اضافه شدند و آهنگسازان برای راضی نگاه داشتن آن ها، سوژه ی آثار خود را از ادبیات “شکسپیر” “گوته” “هوگو” و … می گرفتند و کمتر به داستان ها و افسانه های یونان باستان روی می آوردند.

اغلب اپراهای ایتالیایی یا فرانسوی در این دوران داستان های تراژیکی دارند و شخصیت “زن قهرمان” در این آثار بسیار پر رنگ تر از قبل است، با سرنوشتی تراژیک و اغلب همراه با فروپاشی روانی، که با عنوان

Mad Scene

در دنیای اپرا شناخته می شود!

اپرای بزرگ دوران رمانتیک، تمام المان های هنری را درخود دارد، آواز های سولو، گروه کُر، باله و انواع رقص ،میزانسن و صحنه آرایی و…
در این دوره #اپرتا نیز رواج یافت. اپرتا به معنی اپرای سبک یا غیر جدی (هم در محتوا و هم در نوع موسیقی) است و تا حدود نقاط مشترکی با نمایش موزیکال کمدی دارد.

در میانه های قرن 19 با شکل گیری #بل_کانتو مواجه هستیم. بل کانتو که در ایتالیایی به معنای آواز زیبا (یا زیبا خواندن) است، به مکتب آواز ایتالیایی که در قرون 18 و 19 میلادی سراسر اروپا را فرا گرفته بود اشاره دارد و معانی گسترده ای دارد که در این متن نمیتوان به توضیح آن ها پرداخت.

سه آهنگساز ایتالیایی این دوره یعنی #جواکینو_روسینی #وینچنزو_بلینی و #گائتانو_دونیزتی از مهم ترین اپرا نویسان در این دوره هستند که آثار بزرگی از خود به جای گذاشته اند. این آهنگسازان و آثارشان، خوانندگان اپرا را به مکتب بل کانتو تشویق می کردند و هر یک از آثارشان به سطح بالایی از تکنیک های آوازی نیازمند است، مانند اپرای #نورما اثر بلینی که به یک #سوپرانو کلوراتورا با توانایی های بالای دراماتیک نیاز دارد، یا اپرای #سیندرلا اثر روسینی که به تکنیک #فیوریتورا نیاز دارد، به این معنا که خواننده باید به صورت بداهه، به اجرای زینت ها در ملودی اش بپردازد.

یکی از شناخته شده ترین اپراهای قرن نوزدهم، #کارمن اثر #ژرژ_بیزه آهنگساز فرانسوی است. داستان یک زن کولی آزاد و سربازی که به او دل میبندد، کارمن سرشار است از ملودی های بسیار زیبا، صحنه پردازی متفاوت از سایر آثار اپرایی و حرکات موزون و …

در ادامه درباره دو غول اپرا در دوره رمانتیک، یعنی #جوزپه_وردی و #ریشارد_واگنر صحبت خواهیم کرد….
(ادامه دارد)

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت

Source: sfopera – greensboroopera – study. com
@partmusicschool

موسیقی تکان دهنده چرنوبیل و آهنگساز آن

 

سریال کوتاه و پنج قسمتی #چرنوبیل به بیان فاجعهٔ هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در اوکراین رخ داد پرداخته و تلاش‌های پاک‌سازی بی‌سابقه‌ای که به دنبال آن رخ داد را به تصویر می‌کشد.

فضای این سریال همانند فاجعه چرنوبیل، پر از اندوه، وحشت و تعلیق است و بر مخاطب بسیار تاثیر گذار. چرنوبیل در هفتاد و یکمین دوره مراسم #امی در شش رشته از جمله بهترین موسیقی متن فیلم و مجموعه تلویزیونی نامزد دریافت جایزه شده است

ساخت موسیقی این سریال بر عهده آهنگساز و نوازنده ویولنسل ایسلندی، #هیلدور_گوئنادوتیر (گوئِنادوتیر) ۳۶ ساله بوده است. او تا کنون در ساخت موسیقی فیلم هایی مانند “سیکاریو” “ربودن” “سوگند” و …با آهنگساز ایسلندی #یوهان_یوهانسون همکاری داشته است.

نکته جالب درباره موسیقی چرنوبیل این است که تمامی اصواتی که شنیده می شوند، توسط هیلدور، از صداهای درون نیروگاهی در لیتوانی ضبط شده اند، مانند صدای توربین ها، پمپ ها و…
به گفته هیلدور، این صداها، صدای واقعی فاجعه چرنوبیل است.

هیلدور در این باره گفته: “قبل از اینکه سازندگان به نیروگاه بروند و فیلمبرداری را آغاز کنند، من و تهیه‌کننده ام آقای «کریس واتسون» به آنجا رفتیم تا قطعه‌های آلبوم را ضبط کنیم… ما با لباس و تجهیزات ایمنی کامل وارد نیروگاه هسته‌ای شدیم. به آنجا رفتیم تا صداها را با صداهای طبیعیِ جاری در نیروگاه ثبت کنیم… تمام صداهایی که در این آلبوم می‌شنوید از صداهای ضبط‌شده و واقعیِ این نیروگاه ساخته شده‌است.”

هیلدور که تجربه نسبتا زیادی در نوشتن موسیقی کرال و آوازی دارد یکی از قطعه های زیبا و اندوهناک این مجموعه را نیز برای گروه کُر نوشته است. او در حال حاضر نامزد دریافت جایزه #امی بهترین موسیقی متن است و نتیجه این جوایز در ١۵ سپتامبر اعلام خواهد شد.
هیلدور در حال حاضر آهنگسازی موسیقی فیلم #جوکر ٢٠١٩ را بر عهده دارد.

دانلود موسیقی در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

Source: Classicfm. Wikipedia.
@partmusicschool

موسیقی فیلم صبحانه در تیفانی

 

#صبحانه_در_تیفانی فیلمی به کارگردانی بلیک ادواردز و بازی آدری هپبورن، محصول سال ۱۹۶۱ است.
این فیلم که بر اساس رمانی از “ترومن کاپوتی” ساخته شده، یکی از ماندگارترین آثار سینمای کلاسیک با بازی هپبورن است و موسیقی آن نیز برنده #اسکار بهترین موسیقی متن شده است.

ساخت موسیقی فیلم و اجرای آن بر عهده #هنری_مانچینی و ارکستر اش بوده است، آهنگساز و پیانیست آمریکایی که چهار جایزه اسکار، یک “گلدن گلوب” و بیست جایزه #گرمی در کارنامه خود دارد! مانچینی که در ساخت موسیقی فیلم “پیتر گان”با ادواردز همکاری کرده بود، انتخاب شد تا موسیقی #جز برای فیلم صبحانه در تیفانی بنویسد.

یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین ترانه های این فیلم، “مون ریور” (رودخانه ماه) است که مانچینی با توجه به وسعت صدای محدود آدری هپبورن آن را نوشت، ابتدا کارگردان تصمیم داشت این ترانه از فیلم حذف بشود اما با مخالفت شدید آدری مواجه شد و در فیلم باقی ماند. امروزه این ترانه به یکی از محبوب ترین ترانه های جز-پاپ در تاریخ موسیقی تبدیل شده است.

مون ریور به آهنگسازی مانچینی و ترانه سرایی جانی مرسر و اجرای ساده و زیبای آدری هپبورن در این فیلم، جایزه اسکار بهترین ترانه را در سال ۱۹۶۱ نصیب ترانه‌سرا و

آهنگساز کرد. همچنین جایزه #گرمی بهترین ترانه سال و ضبط سال را نیز از آن خود کرد.

این ترانه تا به حال توسط هنرمندان دیگری همچون #اندی_ویلیامز #فرانک_سیناترا #جودی_گارلند و … بازخوانی شده است.

“ترجمه توسط آموزشگاه موسیقی پارت”

Source: English Wikipedia

شنیدن موسیقی این فیلم در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت

کارل ارف

کارل هاینریش ماریا اُرف معروف به #کارل_ارف آهنگساز و مدرس موسیقی بود.

کارل ارف در ۱۰ ژوئیهٔ ۱۸۹۵ در خانواده‌ای نظامی اهل مونیخ به دنیا آمد. پدرش افسر بود و پیانو و سازهای زهی می‌نواخت و مادرش در نوازندگی پیانو متبحر بود. کارل اولین درس‌های نوازندگی پیانو را در ۵ سالگی از مادرش فراگرفت. دو سال بعد شروع به نواختن ویولنسل کرد. پس از طی مرحلهٔ دبستان وارد آکادمی موسیقی مونیخ شد و سپس به مدیریت تئاتر مونیخ پرداخت.

در دوره جنگ جهانی اول به خدمت سربازی رفت و با جراحات بسیار بازگشت و در اپرای مانهایم مشغول به کار شد، اما پس از مدتی دوباره به مونیخ بازگشت تا تحصیلات خود را ادامه دهد. ارف، از سال ۱۹۲۵ تا آخر عمرش، سرپرستی «مدرسهٔ ژیمناستیک، رقص و موسیقی» را در مونیخ بر عهده داشت.

کارل ارف مبتکر شیوهٔ خاصی برای آموزش موسیقی به کودکان بود که به «اُرف شول‌وِرک»

(Orff Schulwerk)

معروف است. او معتقد بود که یادگیری در کودکان، در قالب بازی و حرکت میسر می شود، و ارف شول‌ورک دیدگاهی است برای آموزش عناصر موسیقی و حرکت. این متد امروزه در بسیاری از کشورها به شکل توسعه‌یافته و گسترده‌ای برای آموزش موسیقی استفاده می‌شود.

شاید مشهورترین اثر ارف، #کارمینا_بورانا باشد، هرچند خود او از این که این اثر از باقی آثارش مشهورتر بود و بیشتر شنیده شد خیلی خشنود نبود. کارمینا بورانا مجموعه ای از آوازهای قرن سیزدهم میلادی است که کارل ارف بر اساس آن ها موسیقی کرال و آوازی ساخت و امروزه این اثر در میان محبوب ترین قطعات کرال تاریخ موسیقی قرار دارد.

اولین اجرا شامل حرکات نمایشی مانند رقص هم بود، اما امروزه کمتر مشاهده می شود که با اجرای این قطعات حرکات نمایشی هم اجرا شود. کارل ارف در زیرنویس پارتیتور تهیه شده برای این سرودهای قرون وسطایی از این عبارت استفاده کرد :

“سرودهای روحانی برای خواننده و کر که بصورت گروهی با ارکستر و تصاویر جادویی باید اجرا شوند.”

هر چند در ابتدا منتقدین موسیقی محلی برخورد خوبی با این اثر ارف نداشتند اما با علاقه و حمایتی که حزب نازی از این موسیقی نشان داد، کارل ارف به یکباره به شهرت بسیاری دست پیدا کرد و از او خواسته شد تا موسیقی های بیشتری در این فضا برای فرهنگ و تمدن “آریایی” تهیه کند.

از دیگر آثار او می توان به اپرا های “آنتیگون” “ماه”

“Die Kluge”
“رویای شب نیمه تابستان”، آثار ارکسترال مانند “پرلود برای ارکستر” “کنسرتینو برای ساز های بادی” و آثار موسیقی کودکان اشاره کرد.

کارل ارف در ۲۹ مارس ۱۹۸۲ در ۸۶ سالگی در مونیخ درگذشت.

شنیدن نمونه موسیقی در کانال تلگرام آموزشگاه موسیقی پارت